Czy tabletki antykoncepcyjne mają wpływ na wzrok kobiet noszących soczewki kontaktowe? Jest to pytanie, na które wiele osób nie zna odpowiedzi. Czasami na ulotkach tabletek hormonalnych można spotkać się z hasłem - "nietolerancja szkieł kontaktowych".

 

Obecnie soczewki są wykonywane z coraz to lepszych i nowocześniejszych miękkich materiałów, które nie zagrażają oczom. W dzisiejszych czasach możemy spotkć zarówno kobiety mające problemy związane z noszeniem soczewek kontaktowych podczas używania pigułek antykoncepcyjnych, jak i te, które nie mają z tym żadnego problemu.

Dlaczego taka sytuacja występuje?

Ponieważ w czasie stosowania leków hormonalnych może nastąpić naruszenie wody w organizmie.

 

Pigułki antykoncepcyjne mają wpływ na śluzówkę oka, którą wysuszają, dlatego mogą się pojawić różne problemy ze wzrokiem. Objawiają się one między innymi poprzez ból, dyskomfort, suchość oka, zaburzenia gruczołów łzowych, niedotlenienie, a nawet dochodzi do różnego rodzaju stanów zapalnych i innych powikłań. Kolejnym problemem może być nagromadzanie się osadów białkowych, które w tym przypadku jest dużo większe niż u osób nie stosujących antykoncepcji hormonalnej.

 

Kobiety, które stosują tabletki antykoncepcyjne i w dużym stopniu skarżą się na problemy z oczami mogą zastosować sztuczne łzy - dzięki nim nawilżą śluzówkę oka. Kolejnym sposobem by przynieść ulgę oczom, może być używanie soczewek jednodniowych z wysoko uwodnionych. Po pierwsze zapewniamy nawilżenie, a po drugie chronimy nasze oczy przed gromadzeniem się osadów białkowych. Jeśli nadal to nie pomoże należy udać się do specjalisty.